Open Graph Protokoll használata a közösségi médiákban

Mi az Open Graph?

Open Graph hexa közösségi média logók

Az Open Graph prokoll egy szabványos metaadat, mely elősegíti a közösségi oldalakon a weboldalunkon lévő tartalmak helyes megjelenítését. Hiányában az oldalunkon lévő tartalom helytelenül jelenhet meg a közösségi médiában. Ha nincsenek kitöltve az Open Graph metaelemek, akkor az oldalunk címe, leírása és az URL kerül bele a megosztásba. Több kép esetén véletlenszerűen fog bekerülni az oldalról egy kép.

Legfontosabb Open Graph meta elemek:

og:url A tartalom URL címe. Ezen az url címen található az általunk megosztani kívánt tartalom.

<meta property="og:url" content="https://kosadesign.hu/seo/3-open-graph-protokoll-hasznalata-a-kozossegi-mediakban.html" />

og:title A tartalom címe, mely lehetőségeinkhez mérten legyen minél figyelem felkeltőbb.

<meta property="og:title" content="Az Open Graph protokoll használata a közösségi médiákban." />

og:description A tartalom rövid leírása. Egy mondatnyi lényegretörő leírás a tartalmunkról.

<meta property="og:description" content="Az Open Graph protokoll használata a közösségi médiákban." />

og:image A tartalmunkhoz használ kép, aminek mérete minimum 200×200 pixel kell hogy legyen.

<meta property="og:image" content="https://kosadesign.hu/images/Blog/fotok/open_graph_hexagon.jpg" />

og:type A tartalmunk típusa, ami lehet website, article, product, stb.

<meta property="og:type" content="article" />

A teljes listát itt lehet megnézni: https://developers.facebook.com/docs/reference/opengraph#object-type

og:locale A tartalmunk nyelvének jelölésére szolgál.

<meta property="og:locale" content="hu_HU">

Facebook Debugger hibakereső

Ha minden meta adatot sikerült kitöltenünk, akkor itt az ideje letesztelnünk, hogy hogyan is fog megjelenni a tartalmunk a Facebook-on. Ezt a legegyszerűbben a Facebook Debugger segítségével tehetjük meg.

Amikor első alkalommal végigfuttajuk a Debugger-en a tartalmunkat, akkor a Facebook automatikusan elmenti az adatokat a saját rendszerébe, így ha valaki más is megosztja a tartalmunkat akkor Ő is ugyanezt az adatot fogja látni. Ha később módosítunk a tartalmunkon, mert például a képet ki akarjuk cserélni, akkor nekünk ismét végig kell futtatni a Debugger-en. Ellenkező esetben, ha nem így teszünk, akkor még a régi adatokkal fogja megjeleníteni a Facebook egy következő megosztásnál is a tartalmunk.

Ha bármilyen tartalmat publikálunk, akkor miután elkészültünk, és élesítettük, érdemes végigfuttani a Facebook Debugger-en, hogy megfelelően jelenik e meg. Jobb ha mi vesszük észre, hogy tartalmunk nem jól jelenik meg, mintha egy követőnk szúrná ki a hibát.

Soron következő keresőoptimalizálással kapcsolatos bejegyzésemben a képek megfelelő méretezésével, azok „image alt” leírásának fontosságával, a „Favicon”-nal, és a 404-es oldalakkal foglalkozom majd.